«Εγώ,
η Ίσιδα, είμαι όλα όσα έχουν υπάρξει, όσα υπάρχουν και όσα θα υπάρξουν.
Κανείς θνητός άνθρωπος δεν αφαίρεσε ποτέ το πέπλο μου»
Σύμφωνα
με τον Πλούταρχο (περί Ισιδος και Οσίριδος) η Θέα Ίσις ταυτίζεται με την
Θεά Αθηνά. Αμφότερες θηλυκές θεότητες ταυτίζονται με την
σελήνη, το θηλυκό στοιχείο τη φύσης, μήτρα κάθε γέννησης, όχι μόνο υλικής
αλλά και πνευματικό υποδοχέα και μέγα μεταποιητή , για αυτό τον λόγο και ο
Πλάτων την ονομάζει τροφό η οποία δέχεται το Παν. Ο κόσμος την αποκαλεί
«αυτή με τα μύρια ονόματα», διότι ο λόγος την καθοδηγεί στο να
δέχεται κάθε σχήμα και μορφή. Ο δε Όσιρις υποστηρίζεται από ορισμένους,
πως είναι ο ίδιος ο ήλιος (Απόλλων-Διόνυσος ), και πως ονομάζεται Σείριος
από του Έλληνες .
Λένε ακόμα για την Ίσιδα ότι πρόκειται για το τρίτο
είδος – όπως και η Τριτογενής Αθηνά -, μεταξύ του νοητού και του αμετάβλητο,
και του γεννητού και ορατού, ότι είναι αυτό που υποδέχεται και τρέφει,
οτιδήποτε γεννιέται. Με ν μητέρα και κατά ίδιο τρόπο και εκείνο που θα δεχθεί ολόκληρο
τον εαυτό του τα αντίγραφα όλων των αμετάβλητων και αιώνιων όντων πρέπει να είναι
εντελώς άμορφο από την φύση του. Επομένως την μητέρα και καταφύγιο του ορατού και
αισθητού, ας μην την ονομάσουμε ούτε γη, ούτε αέρα, ούτε νερό, ούτε φωτιά, ούτε
τίποτε από όσα γεννιούνται , ούτε από εκείνα, από τα οποία γεννήθηκαν τούτα. (Τίμαιος Πλάτων).
Διαβάστε σχετικά : " Η Αιγυπτιακή Θεά Ίσις (της Σάϊδας - Αποσυμβολισμός) "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου